In Learning : To Play Guitar

Assalamualaikum...

Ehh gitar biru! Heheheh ^_~ ehem

Lama tak hengat since last time update blog ni. Kan? Almost 3 months la plus minus. Saje bosan bosan ni nak update benda baru. Sementara tunggu sem 6 nak mula ni, mereput je kat rumah. Hell bosan to the Pluto and back! Duduk rumah tak baca Fixi, belajar main gitar, tak pun kacau bebudak rumah ni, tak pun diaorang yang kacau aku, tak pun aku tolong gelak tengok diaorang kacau diaorang diaorang yang lain tu, tak pun kitaorang kacau bebudak Delima 8. Hehehehehehee.

Tu je la kerja aku. Bosan kan? Hahahaa. Well, nak cerita pasal satu benda baru dalam hidup aku ni. Hmmm... benda baru dalam hidup aku ialah gitar. Actually I've learnt to play guitar when I was in sem 2 masa duduk hostel, Echa yang ajar. Tapi masa tu aku macam tak serius pun. So tak berapa nak excited pun. So aku takde la nak bising sangat pun. Sekarang la baru rasa nak belajar serius serius sikit pun pun punn. Hahah!

Dah lama nak belajar sebenarnya. Tapi, disebabkan masa tu aku tak berapa nak serius plus kemalasan bermaharajalela dan mengatasi segalanya plus tak suka nak menghafal chord yang banyak sebetallion tu plus jari jari yang semakin pedih dan sakit [acaaahh walhal baru main sikit je masa tu hahah], maka aku pun give up dah masa tu :( dan aku tak jumpa gitar sampailah sem lepas.

Seorang insan bernama Adinisha datang menghantui hidupku..... erk? Hahahah mati aku kalau Nisha baca ni. Aku gurau je, Nisha. Budak comel tak comel bila marah k [tapi aku lagi comel muahaha] :* Untuk sem 6 ni, Nisha akan jadi housemate kitaorang. So, she will be part of the Angels / Jemahs di dalam Wonderland kitaorang. Dan, citer dia macam ni... Nisha ni memiliki seketul makhluk yang berwarna hitam-maroon-kemerahan dan berbentuk seperti makhluk biru yang dipegang oleh perempuan di dalam gambar di atas. Dan makhluk hitam-maroon-kemerahan itu diberi nama Ashton.

So, since Nisha bawak Ashton tinggal kat dalam Wonderland kitaorang ni, Nisha kena la ajar kitaorang main gitar. Kalau tak Nisha dengan Ashton kena tidur luar. Muahahah. So, kesimpulan dia, Nisha la yang ajar kitaorang main gitar dengan menggunakan seketul Ashton. Muahah! Sekarang aku dah hafal semua chord [yang senang senang je, yang tak melibatkan jari kena stretch sampai longgar kekekee]. Dan sekarang tengah belajar tukar jari dari satu chord ke chord yang lain. Ahaaa.

Lepas ni nak belajar lagu ni. Terima Kasih by IamNEETA. Banyak faktor aku nak belajar lagu ni. Satu, sebab aku suka lagu ni. Dua, sebab lagu ni chord dia tak susah mana [walaupun bukan chord asal] dan lagi satu, sebab Nisha dah ajar kitaorang kan? So, terima kasih cikgu! Huuuhuu. Aku dengan Ina tengah try lagu ni slow slow sambil berlatih tukar jari.

P/S: Tak belajar gitar lah kalau jari tak sakit, tak menggelembung, tak mengelupas. Hahahah. Sakit beb. Tapi, tak boleh give up macam dulu. Kena keep up! Heee, even Nisha gave a guitar pick to each of us supaya kitaorang tak give up. Aku dapat warna purple. Ina dapat warna merah. Dila dapat warna biru. Ada lagii. Huhuu. Apa pun, terima kasih Nisha :) we love you. I love you. I love warga Wonderland sekalian. Muahh. Heee.


Song: Terima Kasih by IamNEETA
Strumming Pattern: D DUDUD DDD DUDUD DDD DUDUD DDD
Intro: Dm G C Am
Dm G C

Dm     G       C
Tidak pernah ku rasa

Am       Dm
Perasaan yang begini

G       C
Tulus tuk mencintai mu…

Dm     G       C
Semua kerna dirimu

Am     Dm
Ku berubah hidup kini

G
Penuh dengan senyuman…

Verse 2
C   Am      Dm           G
Oh sayang, datanglah ku inginkan dirimu

C      Am  Dm       G
Dekatlah  padaku  ku rindukan pelukmu..

Chorus
C        Am      Dm
Terima  kasih   atas sgalanya..

G         C    Am      Dm
Yang telah kau    beri   Amat ku hargai

G      C  Am
Semua   ku  simpan  di  dalam Hati,

Dm     G
penuh riang

C       Am
Tawa mesra,

Dm     G        C
Terus  terukir di hati…

Reff
F
Siapa sangka kan bahagia
G
bila dulu pernah luka
F
cinta datang tak diduga
G
bawa hingga syurga…

Solo:
F G C Am F G C BACK TO VERSE 1,2 AND CHORUS

Chord dari google. So, doakan kami berjaya belajar main gitar yaww. Huuhu. In sya Allah. Saje tambah ilmu. I'm off. Assalamualaikum.

No comments:

 
This blog is fully designed by Wawariang.